Der Martinstag – Dzień św. Marcina

Dzień Świętego Marcina jest świętem obchodzonym 11 listopada w Niemczech oraz w niektórych regionach Polski. Dzień ten stanowi zapowiedź okresu świąt Bożego Narodzenia, wprowadza w nastrój tajemnicy i wiary w czynienie dobra. W związku z tym w dniu 10 listopada 2021 r. uczniowie klas VIII B i VIII C uczestniczyli w lekcji kulturoznawczej z języka niemieckiego, której celem było przybliżenie postaci św. Marcina, legendy z nim związanej oraz kilku ciekawostek i tradycji towarzyszących obchodom tej uroczystości. Uczniowie skosztowali również tradycyjnego wypieku z Poznania – rogala świętomarcińskiego z białym makiem.

Bal wszystkich świętych

4 listopada 2021 r. hol trzeciego piętra zamienił się w niebiańską krainę modlitwy, tańca i zabawy. 😇💃🕺☁️

Na Bal przybyli święci: Agnieszka, Zuzanna, Maria, Kateri, Joanna, Weronika, Zofia, Łucja, Cecylia, Klara, Franciszek, Antoni, Piotr, Józef, Mateusz, Łukasz, Jerzy, Maurycy, Florian, Jan Paweł II i wielu, wielu innych. Było mnóstwo jasnych aniołów, a zabawy prowadziła św. Faustyna wraz z bł. Anielą.
Jak wiadomo – droga do świętości nie jest prosta! Dlatego trzeba było pokonać trudną drogę po śladach, przejść przez sieć oraz rozwiązać łamigłówki, ułożyć puzzle oraz wykazać się wiedzą o patronach. W nagrodę tańczyliśmy i śpiewaliśmy. Jak to w NIEBIE ☁️☁️☁️
To był bardzo udany i piękny dzień! Dziękujemy wszystkim za pomysłowe stroje, wyobraźnię, pomysłowość i dobrą zabawę! Jesteście wspaniałymi kandydatami na świętych 😇

 

Świat zmysłów w kl. 7B

W piątek 29 października uczniowie klasy 7B pod opieką wychowawczyni udali się do Kamienicy Deskurów. Celem zaplanowanego wyjścia było oglądanie niezwykle interesującej wystawy pt: „Świat zmysłów. Kosmos jest w nas”. Interaktywna wystawa składa się z trzech części tematycznych. W części wystawy zatytułowanej „Receptory” można zobaczyć jak zbudowane są poszczególne organy odpowiedzialne za odbieranie bodźców. Część druga „Mono czy stereo” to modele prezentujące, jak bodźce płynące do mózgu z dwóch źródeł – dwojga oczu, dwojga uszu – zwiększają jego możliwości odbiorcze. W trzeciej części – „Iluzje” – obok popularnych iluzji optycznych, można było poddać się złudzeniom słuchowym, upewnić się, czy aby nie myli nas nasz zmysł dotyku, sprawdzić swój refleks i poczucie równowagi. Podczas zwiedzania wystawy uczniowie zdobywali wiedzę poprzez zabawę, rozbudzały w sobie zainteresowania nauką i jej rozwojem, według znamiennych słów Konfucjusza: „Usłyszałem i zapomniałem. Zobaczyłem i zapamiętałem. Zrobiłem i zrozumiałem”.