„Miś – mój przyjaciel” – rozstrzygnięcie konkursu

26.11.2021r. odbyło się rozstrzygnięcie szkolnego konkursu plastycznego dla klas II i III „Miś – mój przyjaciel”, którego organizatorami byli nauczyciele świetlicy szkolnej. Głównym celem konkursu było odkrywanie talentów plastycznych i uwrażliwienie na sztukę. Dzieci bardzo chętnie wzięły udział w konkursie, wpłynęło wiele pięknych prac, spośród których wyłoniono zwycięzców. Laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy, a pozostali wyróżnienia. Wszyscy uczestnicy obdarowani zostali nagrodami.               Serdecznie gratulujemy !!!

Wyniki konkursu:

I miejsce:
Adam Hebda – kl. II a
Natalia Marcinkiewicz – kl. III a

II miejsce:
Szymon Peryt – kl. II a
Dominik Bierzyński – kl. III a

 III miejsce:
Piotr Woźniak – kl. II a
Amelia Jeromin – kl. II a
Maja Wołowiec – kl. III a

ZDROWY STYL ODŻYWIANIA

W listopadzie w ramach programu edukacji zdrowotnej wychowania fizycznego w klasach IV  przeprowadzono zajęcia  na temat zasad zdrowego żywienia. Wyświetlona była prezentacja  z wiadomości dotyczących produktów żywnościowych niezbędnych w zbilansowanej diecie. Na koniec zajęć uczniowie wykonali pracę plastyczną – ,, Piramida Zdrowego Żywienia”. Najładniejsze prace zostały wyeksponowane na tablicy w szkole.
 Wiadomości i umiejętności zdobyte na zajęciach pozwolą dzieciom  zadbać
o swoje zdrowie, świadomie dobierając produkty, które pokryją zapotrzebowanie organizmu na wszystkie niezbędne składniki odżywcze
w codziennej diecie.

Centrum Nauki Kopernik

Uczniowie  klasy 8 b  naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. 

Laboratorium chemiczne i fizyczne  to miejsca wyjątkowe. W kilkuosobowych zespołach, pod okiem specjalistów nasi uczniowie samodzielnie wykonywali niezwykłe doświadczenia. Podczas zajęć odkrywali w sobie pasje, o jakie się nawet nie podejrzewali ! 

W laboratorium chemicznym  uczniowie   rozwikłali sprawę morderstwa. Odwiedzili miejsce zbrodni i zbierali materiał dowodowy. Poszukiwali  odcisków palców, śladów krwi, a potem zbadali pobrane próbki. Przeprowadzili także analizę różnić serologicznych krwi. Takie badanie jest możliwe dzięki Ludwikowi Hirszfeldowi – polskiemu lekarzowi, który pracował nad grupami krwi i wprowadził ich oznaczenia, funkcjonujące do dziś na całym świecie – 0, A, B i AB. Znając profile podejrzanych, uczniowie zdemaskowali  mordercę.

Czytaj dalej