Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2022/2023

1 września był w naszej szkole dniem szczególnym i uroczystym. Zainaugurowano nowy rok szkolny 2022/2023. Na uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego zgromadzili się uczniowie, nauczyciele i rodzice. Uroczystość rozpoczęła się okolicznościowym przemówieniem pani dyrektor. Szczególnie ciepło przywitani zostali uczniowie klas pierwszych. Po zakończeniu uroczystości, nastąpiły pierwsze powakacyjne spotkania z wychowawcami.
W nowym roku szkolnym życzymy wielu sukcesów wszystkim uczniom, nauczycielom i rodzicom.

Półkolonia Lato 2022

W ramach akcji „Lato 2022” została zorganizowana półkolonia dla 30 dzieci głównie ze szkoły macierzystej. Głównym hasłem półkolonii było: Regionalnie i bezpiecznie.  Bogaty program półkolonii oraz przyjazna atmosfera sprzyjały wypoczynkowi. W trosce o bezpieczeństwo wychowankowie zostali zapoznani z obowiązującymi regulaminami. Pani pielęgniarka wspierała wychowanków troskliwą opieką w trakcie każdych zajęć.  Dzieci wzięły udział w zorganizowanych przez nauczycieli warsztatach: 
– chemicznych – wytwarzali mydełka,
– lego- robotyki.
Na rozgrzęwkę bawili się w „Krainie Marzeń”, w Muzeum im. Jacka Malczewskiego tworzyli medaliony z herbem Radomia. Koloniści brali udział w wycieczce do Krajna do Parku Miniatur oraz świtnie bawili się w tamtejszym lunaparku. Mieli okazję dowiedzieć się wielu ciekawostek o Cerekwi, zobaczyć remizę Ochotniczej Straży Pożarnej, samochody bojowe, ćwiczyć rozwijanie i zwijanie węży strażackich,  były też elelmety hipoterapii.  Obejrzeli najnowszy hit kinowy Minionki. Odbywały się liczne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, zajęcia plastyczne, festiwal piosenki letniej. Na zakończenie turnusu uczestnicy otrzymali drobne upominki, a zwycięzcy konkursów nagrody.  

Projekt Kuferek z pamiątkami w ramach programu eTwinning

W II semestrze roku szkolnego 2021/2022 w ramach zajęć dodatkowych z języka niemieckiego uczniowie klasy 7b realizowali projekt Kuferek z pamiątkami w ramach programu eTwinning.
Projekt dotyczył dziedzictwa kulturowego, tradycji i więzi rodzinnych, powstał w oparciu o korelacje przedmiotów humanistycznych (historia, plastyka, język polski, język niemiecki) ze ścisłymi (informatyka).
Uczniowie w rozmowach ze starszymi członkami rodziny, np. dziadkami, poznawali rodzinne historie, następnie w grupach tworzyli własne „Kufry z pamiątkami”, w których umieszczali zdjęcia swoich pamiątek rodzinnych. W końcowym etapie uczestnicy stworzyli w grupach polskojęzyczne i niemieckojęzyczne komiksy oparte na historii najciekawszej pamiątki, które potem zostały opublikowane w formie elektronicznej książeczki w aplikacji StoryJumper:

Czytaj dalej